این را می‌دانیم که جذب شدن زنها مثل مردها نیست. مردها بر اساس ویژگی‌های ظاهری جذب می‌شوند، خیلی سرراست و کم‌و‌بیش جهانی است. دختری خوشگل در تهران همیشه در تبریز، کردستان، استانبول، دهلی و توکیو نیز خوشگل به حساب می‌آید. تقریباً همه‌ی مردها رفتار بیولوژیکی مشابهی نسبت به یک دختر خوشگل دارند.

اما زنها اینطور نیستند و اینکه چه چیزی جذب و تحریک‌شان می‌کند ممکن است به‌طرز دیوانه‌کننده‌ای غیرقابل پیش‌بینی، متناقض و دمدمی باشد. یعنی ممکن است در یک مکان و زمانِ یکسان حرفی بزنی و دختری ازت خوشش بیاید و دختر دیگری حالش ازت به هم بخورد.

زنان هم با زیبایی‌های جسمانی و هم با زیبایی‌های روانی جذب و تحریک می‌شوند. در حالی که مردها بیشتر با زیبایی‌های جسمانی تحریک می‌شوند. دو بخشی بودن منبع تحریکِ زنان باعث می‌شود عوامل بسیار زیادی در احساسات آنها تأثیر بگذارد.

اما با این وجود، تحقیقات علمی روی تمایلات جنسی زنان در چند دهه‌‌ی اخیر پیشرفت‌ خوبی داشت و می‌توان اصلی‌ترین عواملی را که باعث جذب زنان می‌شوند را نام برد: منزلت اجتماعی و خواسته شدن.

منزلت اجتماعی

در نظرسنجی‌ها بین ده‌ها هزار زن از هر فرهنگ، نژاد، سن، سطح اجتماعی و حتی زمان پریود پی بردند که یک ویژگی جهانی در مردها وجود دارد که همه‌ی زنها آن را مدنظر قرار می‌دهند: منزلت اجتماعی.

زنان جذابیت را با منزلت اجتماعی می‌سنجند، البته میزان تمایل به آن از هر فرهنگی به فرهنگ دیگر یا از گروه سنی به گروه سنی دیگر یا از شخصی به شخص دیگر متفاوت است ولی تمایل به آن جهانی است. همه‌ی زنان مردی را می‌خواهند که موفق‌تر، محبوب‌تر و قدرتمندتر از خودشان باشد. تا اینجا همه‌چیز واضح است ولی جایی مبهم می‌شود که بخواهیم بدانیم زنان به این قدرت و منزلت چگونه پی می‌برند.

اکثر مردم تصور می‌کنند منزلت اجتماعی صرفاً متمرکز به ثروت و دارایی و ماشین لوکس است، اما به این سادگی نیست.

خود من از نزدیک با بسیاری از مردان پول‌دار و موفق کار کرده‌ام که تو کف بودند با دختری رابطه داشته باشند. ثروت مادی هر چند می‌تواند موقعیت فراهم کند اما مهم ترین معیار جذابیت نیست.

زنان منزلت اجتماعی را با رفتار مرد می‌سنجند، چون از منظر تکامل، رفتار تنها مشخصه‌ای بود که از دوران غارنشینی و در اکثریت تکامل بشر وجود داشت.

تحقیقات هم این را تأیید می‌کند؛ زنان جذب مردانی می‌شوند که پتانسیلِ موفق شدن را دارند به همان اندازه که جذب مردان موفق می‌شوند. از اینجا می‌فهمیم که چرا زنان جذب مردانی می‌شوند که قدرت و مهارت خاصی دارند، حتی اگر فقیر باشند. به همین دلیل هنرمندان گرسنه هیچ مشکلی در پیدا کردن دوست‌دختر ندارند که حمایت‌شان کند.

برای اینکه مردی خواستنی و جذاب به حساب بیایی قرار نیست حتماً پول‌دار و موفق باشی اما باید نشان بدهی پتانسیل پول‌دار و موفق شدن را داری.

یا به عبارت دیگر طوری رفتار بکنی که محبوبیت و موفقیت تو را برساند.

همانطور که گفتم زنان منزلت اجتماعی را با رفتار می‌سنجند. منزلت اجتماعی (و در نتیجه‌ی آن جذابیت) با چگونگی رفتار تو با مردم، چگونگی رفتار مردم با تو، چگونگی رفتار تو با خودت مشخص می‌شود.

سه انگاره‌ی ضروری برای اینکه مردی والا‌منزلت و جذاب باشی: با دیگران به خوبی رفتار کن، توسط دیگران به خوبی رفتار شو، با خودت به خوبی رفتار کن. این سه نکته اساسِ بسیاری از مطالب این کتاب است.

اشکال دیگر دید عوام درباره‌ی منزلت اجتماعی در نظر نگرفتن این نکته است: برداشت از منزلت اجتماعی به ارزش‌ها و باورهای هر زن بستگی دارد.

برای مثال با پوشیدن کت‌وشلواری گران و حرف زدن از ماشین خارجی‌ات در بالاشهر، دخترها احتمالاً چپ‌چپ نگاهت کنند و گمان کنند عقده‌ای هستی، اما در شهرستان یا روستای عقب افتاده همه تصور کنند عجب آدم خفنی هستی. چون پز دادن ثروت در جاهای توسعه‌نیافته اغلب نمایانگر منزلت اجتماعی است.

خلاصه اینکه منزلت اجتماعی تعریف ثابتی ندارد و نسبی است. برداشتی آزاد است نه حقیقتی قاطع. و غالباً با رفتار مشخص می‌شود نه با دارایی.

خواسته شدن

عامل دیگری که باعث مجذوب شدن زنان می‌شود، بیشتر مربوط به تحریک و برانگیختگی جنسی است. آن خواسته شدن است. اگر منزلت اجتماعی در تحریک روانی زن متأثر باشد، خواسته شدن در تحریک جنسی او متأثر است.

مدتی معلوم نبود چه چیزی باعث تحریک زنان می‌شود. وقایع و اعمال تصادفی روی جنسینگی زنان تأثیر یکسانی داشت، و به نظر می‌آمد هیچ ارتباطی بین‌شان وجود ندارد.

مدت‌ها تصور شد که تحریک شدن زنها گره خورده به امنیت و تعهد، به‌ویژه از طرف مردان با منزلت و جایگاه بالا. اما زنها در وان حمام درباره‌ی چیزهای عجیب‌تری خیال‌پردازی می‌کنند.

نتیجه‌گیری جدید این است که تحریک شدنِ زنان ماهیتی خودخواهانه دارد؛ زنها با خواسته شدن و دوست داشته شدن تحریک می‌شوند.

اینجاست که اتفاقاتِ به‌ظاهر جدا از هم که باعث تحریک زنها می‌‌شود – درخواست ازدواج عاشقانه و خیال‌پردازی درباره‌ی تجاوز – به هم ارتباط پیدا می‌کنند. هر دو نشانگر میل افراطی مرد به زن است. مردی که حاضر است همه‌چیز را فدا کند تا با او باشد.

خیال‌پردازی زنها درباره‌ی تجاوز به این معنی نیست که دوست دارند مورد تجاوز قرار بگیرند. آنها صرفاً دلشان می‌خواهد مردی دیوانه‌وار آنها را بخواهد. خواستنِ پرشور و کنترل‌ناپذیر. تجربه‌ی شخصی من هم این را تأیید می‌کند؛ در ابراز علاقه به زنان هرچقدر جسورتر و پیگیرتر باشی، بیشتر تحریک می‌شوند. گاهی حتی اگر دختری در ابتدا علاقه‌ای به‌ت نداشته باشد، پیگیری جسورانه‌ی تو می‌تواند او را تحریک و نظرش را عوض کند.

ثروت و منزلت همیشه فرصت‌های بیشتری فراهم می‌کند. اما در نهایت اگر می‌خواهی با دختری رابطه داشته باشی باید بتوانی علاقه‌ات را به شکل مثبت به‌ش نشان بدهی.

منبع: کتاب مدل‌ها

مدل‌ها

طریقه‌ی مردان جذاب

مارک منسون | مهدی قلی‌پور

مدل‌ها اولین کتابی است که سعی دارد با یک پروسه‌ی عمیق به روابط عاشقانه و جنسی مردها بهبود بخشد. این کتاب به آموزشِ تکنیک و حقه و بازی‌های روانی نمی‌پردازد بلکه پخته‌ترین و صادقانه‌ترین طریقه‌ی جذب زنان را یاد می‌دهد …

اطلاعات بیشتر

ثبت ديدگاه