شاید حساس‌ترین موضوع در روابط عاشقانه سن، پول و قیافه باشد.

می‌خواهم قال قضیه را بکنم و این را ٪۱۰۰ برایت روشن کنم. سن، پول و قیافه مهم‌اند… در برخی موقعیت‌ها زیاد و در دیگر موقعیت‌ها چندان نه، ولی به هر حال مهم‌اند. و هر کسی می‌گوید مهم نیستند زر می‌زند.

ولی با این اوصاف سن، پول و قیافه همه‌چیز نیستند و اگر زرنگ باشی می‌توانی از ‌آنها به نفع‌ خود استفاده کنی.

در بحث سن، تحقیقات نشان داده که جذابیت جسمانی مردها در حوالی ۳۱ سالگی به اوج خود می‌رسد در حالی‌که در زنها در حوالی ۲۱ سالگی به اوج می‌رسد. و جذابیت جسمانی مردها کندتر از جذابیت جسمانی زنان کاهش می‌یابد. درواقع یک مرد متوسط ۴۰ ساله به اندازه‌ی یک مرد متوسط ۱۸ ساله جذابیت جسمانی دارد.

دلیل اصلی‌اش این است که زنها منزلت مردها را به ندرت از روی زیبایی‌های طبیعی می‌سنجند و اغلب از روی استایل و آراستگی می‌سنجند. ما مردها از این حیث بسیار خوش‌شانس هستیم. برای مثال تی‌شرت تخمی و جین بدقواره‌ی یک مرد را با لباس‌های شیک و برازنده و مدل‌موی حرفه‌ای جایگزین کنی جذابیش فوراً بالا می‌رود.

پول از این نظر چیز خوبی است که موفقیت و ویژگی‌های جذاب دیگری را می‌رساند. ولی در سودمندی از آن اغراق شده است. در بحث پول، بار دیگر مطالعات و تحقیقات یافته‌های جالبی دارند.

اول اینکه اهمیت پول‌دار/موفق بودن افراد به سن‌شان بستگی دارد. هر چقدر مسن‌تر باشی، انتظار بیشتری ازت می‌رود تا پول‌دار و موفق‌ باشی. یافته‌ی دیگر این است که هرچقدر زنی فقیر‌‌تر باشد پول برای او اهمیت بیشتری دارد.

به همین دلیل تصور عموم از آهن‌پرست‌‌ها معمولاً دختر جوان و زیبایی است که در فقر بزرگ شده است. دخترانی که در ناز و نعمت بزرگ شده‌اند یا پول‌دارند معمولاً به آن اندازه به پول اهمیت نمی‌دهند.

ولی واقعیت همچنان این است که زنها مردانِ پول‌دار را آن‌چنان می‌بینند که ما ‌زنان زیبا را می‌بینیم: با منزلت اجتماعی بالا.

از خودت بپرس که در چه گروهی از زنان، پول و قیافه اهمیت زیادی دارد؟ ‌زنانی که فقط برای زیبایی ارزش قائل‌اند معمولاً ‌آنهایی هستند که به جز ظاهر زیبا چیز دیگری ندارند. ‌زنانی که شدیداً به پول علاقه‌مندند، علایق دیگری ندارند یا زندگی جالبی ندارند.

حرفم این است که ‌زنانی که فقط و فقط به چیزهایی مثل پول و قیافه اهمیت می‌دهند معمولاً آدم‌های جالبی نیستند که به‌شان علاقه‌مند شوی یا باهاشان خوشبخت شوی. بنابراین چیزی از دست نمی‌دهی.

البته هر کسی تا حدی به قیافه و موفقیت بها می‌دهد. بنابراین چیزی نیست که روی آنها کاملاً خط کشید. تو باید تا حد امکان خوش‌تیپ شوی. و باید تا حد امکان به لحاظ مالی موفق شوی. و حتی بهترین و حسابی‌ترین و سالم‌ترین دخترها نیز مردی را که خوش‌تیپ و موفق است به مردی که نیست ترجیح می‌دهند. قاعدتاً پول و قیافه همیشه فرصت‌های بیشتری فراهم می‌کنند.

این نکته‌ی ضروری را نیز باید خاطر نشان کنم که تو باید به‌خاطر خودت تا حد امکان خوش‌تیپ شوی. تو باید به‌خاطر خودت تا حد امکان به لحاظ مالی موفق شوی. اینها صرفاً راه‌هایی برای ارزش نهادن به خود است.

پس بله، پول و قیافه مهم‌‌اند. حالا سؤال این است که ‌اینها چگونه تأثیر می‌گذارند؟

خیلی ساده است: پول، قیافه و موفقیت همگی نشانگر منزلت است. زنان جذب منزلت می‌شوند. رفتار هم نشانگر منزلت است.

هر چقدر پول/زیبایی/موفقیت بیشتری داشته باشی، کمتر به رفتار جذاب نیاز داری. هر چقدر پول/زیبایی/موفقیت کمتری داشته باشی، بیشتر به رفتار جذاب‌ نیاز داری.

بنابراین اگر قدت کوتاه است، یا سن‌ات زیاد است، یا خیلی خوش‌تیپ نیستی، هنوز هم از نظر تئوری می‌توانی هر دختری را که می‌خواهی جذب کنی، فقط این کار مستلزم رفتار و شخصیت بسیار جذاب است.

از نگاهی دیگر سن، پول و قیافه ملاک‌های جهان‌شمولی هستند، و ازاین‌رو ناکافی بودن هر یک در هر جایی منجر به ناسازگاری مضاعف می‌شود.

ولی چون ناسازگاری وجود دارد، یا چون دخترهای کمی پایه هستند دلیل نمی‌شود در درازمدت موفقیتی نداشت.

اکثر مردها پول و قیافه را بهانه می‌کنند تا هیچ کاری نکنند. ‌این مطلقاً بهانه‌ی موجهی نیست. مرد پول‌دار و خوش‌تیپ هم باید برای نتیجه گرفتن زحمت بکشد، فقط نه به اندازه‌ی مردهای دیگر.

به جان خودم، من صدها مرد را مربی‌گری کرده‌ام که ازم بسیار موفق‌تر و خوش‌تیپ‌تر بودند ولی قادر نبودند با دختری ارتباط برقرار کنند. خوش‌تیپ و پول‌دار بودن هیچ ارزشی ندارد اگر نتوانی از ‌آنها به نفع خود استفاده کنی. تو حتی اگر بسیار پول‌دار باشی و یک ماشین لوکس هم زیر پایت باشد، ولی مثل یک بزدلِ بی‌شعور رفتار کنی، دخترهای باکیفیت جذب تو نخواهند شد.

منبع: کتاب مدل‌ها

مدل‌ها

طریقه‌ی مردان جذاب

مارک منسون | مهدی قلی‌پور

مدل‌ها اولین کتابی است که سعی دارد با یک پروسه‌ی عمیق به روابط عاشقانه و جنسی مردها بهبود بخشد. این کتاب به آموزشِ تکنیک و حقه و بازی‌های روانی نمی‌پردازد بلکه پخته‌ترین و صادقانه‌ترین طریقه‌ی جذب زنان را یاد می‌دهد …

اطلاعات بیشتر

ثبت ديدگاه