با ظهور پورن مردها قادر شدند آسان‌تر از هر زمانی میل جنسی خود را ارضا ‌کنند. امروزه مردانی وجود دارد که از سن بسیار پایین به پورن دسترسی داشتند و تمام زندگی جنسی‌شان پورن بود. این قابل درک است؛ چون پورن راحت است، نه نمی‌گوید و با چند کلیک در خدمت است. اما مشکل این جاست که پورن آسیب‌ها و عوارض منفی جالب توجهی دارد و می‌تواند کل زندگی‌ات را به فنا دهد.

چرا بهتر است پورن را ترک کنی

پورن انتظارات بسیار، بسیار غیر‌واقعی از سکس و زنان ایجاد می‌کند. پورن انگیزه‌‌ی دنبال کردن زنان را در زندگی واقعی از بین می‌برد و آدم را سوق می‌دهد به تنهایی، ناتوانی جنسی، اعتماد‌به‌نفس پایین و تمایلات عجیب‌غریب.

تبدیل فانتزی به رابطه‌‌ی واقعی بهترین کاری است که می‌توانی برای زندگی‌ات انجام دهی. رابطه با زن واقعی لحظات سرمست‌کننده‌ای از صمیمیت عاطفی را در بر دارد؛ چیزی که پورن هرگز نمی‌تواند فراهم کند.

مشکل دیگر پورن این است که به قدری راحت و بی‌دردسر است که مردها را به خودارضایی ترغیب می‌کند. و همانطور که همه‌ی ما می‌دانیم هرچه بیشتر خودارضایی کنیم، بیشتر به غذا و تلویزیون علاقه‌مند می‌شویم ‌و کمتر به زنان و موفق شدن اهمیت می‌دهیم.

ناپلئون هیل در اثر کلاسیک خود «بیندیشید و ثروتمند شوید» بخشی را به‌نام «تجلی جنسی»  نوشته است. هیل در آن نظریه پردازی می‌کند که مردان بسیار موفق میل جنسی بسیار زیادی داشتند. اما آنها تنها به‌خاطر میل جنسی زیاد موفق نشدند بلکه چون نیروی جنسی خود را به سمت کار و هنر‌هایشان هدایت می‌کردند. آنها اغلب به مدت طولانی از سکس یا خودارضایی پرهیز می‌کردند تا انرژی و قوت بیشتری داشته باشند.

مردانی که از نوجوانی دائماً خودارضایی کرده‌اند اغلب به‌قدری سخت و خشن خودارضایی می‌کنند که آلت تناسلی‌شان برای سناریوهای واقعی بی‌حس می‌شود. خودارضایی بیش‌از حد ممکن است منجر به مشکلات و ناتوانی جنسی در رابطه با زن واقعی شود. بدین دلیل که واژن‌ها نرم و خیس است و حس ظریفی به‌ت می‌دهد و دست سفتت تو را برای عشق پرشور خانم بد عادت می‌کند.

چگونه پورن را ترک کنی

اگر به پورن اعتیاد پیدا کرده‌ای و فکر می‌کنی این در زندگی‌ جنسی‌ و اجتماعی‌ات اخلال ایجاد کرده، وقت آن است که خودت را دوباره احیا کنی.

۱- همه‌ی سایت‌های پورن را در کامپیوتر و گوشی‌ات بلاک کن.

بلافاصله به تمام پورنوگرافی‌ها خاتمه بده. همین امروز. همه‌ی پورن‌ها را از کامپیوتر و گوشی خود پاک کن. اگر در کنترل تمایلات خود مشکل داری، یکی از این برنامه‌های مسدود کننده‌ی پورن را دانلود کن و همه‌ی سایت‌های پورن را برای همیشه مسدود کن.

عده‌ای حتی هر نوع تصویری را برای مدتی بلاک می‌کنند، چون با دیدن برخی عکس‌ها و فیلم‌ها در شبکه‌های مجازی تحریک می‌شوند.

۲- به مدت یک هفته خودارضایی نکن.

بیش از یک بار در هفته خودارضایی نکن. هنگام خودارضایی فقط خیال‌پردازی کن. آهسته‌تر از معمول انجامش بده. اگر می‌توانی بیش از ۱۰ دقیقه طولش بده.

۳- به زندگی‌ات سروسامان بده

‌زندگی‌ات باید معنا و استقلال کافی را به‌ت بدهد تا بتوانی جلو بروی. اگر دائماً در کار استرس داری، از دست دوستانت ناراحتی و کارهایی می‌کنی که حالت از خودت به هم می‌خورد، در آن‌صورت ترک کردن پورن سخت‌تر می‌شود. برای ترک آسان پورن یا هر عادت بدی باید کارهایی را انجام دهی که به زندگی‌ات معنا می‌دهند، کارهایی را انجام دهی که به‌ت احساس خوبی می‌بخشند، کارهایی که باعث می‌شوند به خودت افتخار کنی.

پس به زندگی‌ات سروسامان بده. برای رسیدن به جایگاه شغلی دلخواهت تلاش کن. سالم‌تر شو. روابط عاشقانه و جنسی خوبی ایجاد کن. دوستان خوبی پیدا کن. چند سرگرمی پیدا کن که دوست داشته باشی. به وقت خود و نحوه‌ی صرف آن اهمیت بده.

منبع: کتاب مدل‌ها

مدل‌ها

طریقه‌ی مردان جذاب

مارک منسون | مهدی قلی‌پور

مدل‌ها اولین کتابی است که سعی دارد با یک پروسه‌ی عمیق به روابط عاشقانه و جنسی مردها بهبود بخشد. این کتاب به آموزشِ تکنیک و حقه و بازی‌های روانی نمی‌پردازد بلکه پخته‌ترین و صادقانه‌ترین طریقه‌ی جذب زنان را یاد می‌دهد …

اطلاعات بیشتر

ثبت ديدگاه