۱- موفق نمی‌شوی چون از دیده شدن و متمایز بودن می‌ترسی.

اگر می‌خواهی کار فوق‌العاده‌ای انجام دهی، باید با متفاوت بودن و متفاوت دیده شدن راحت باشی. بسیاری از آدم‌ها از پتانسیل خودشان استفاده نکرده‌اند و وقتی می‌بینند کسی برای رشد و موفقیت خود گام برداشته‌، به هم می‌ریزند و او را احمق، دیوانه‌، متوهم، عجیب، خودخواه و سطحی خطاب می‌کنند تا او هم مثل خودشان به جایی نرسد تا احساس بدی به خودشان نداشته باشند. و اگر تو به خودت، ایده‌ها و خواسته‌هایت اطمینان نداشته باشی به جای فوق‌العاده‌ای نخواهی رسید.

۲- موفق نمی‌شوی چون به اندازه‌ی کافی سمج نیستی.

اکثر آدم‌ها خیلی زود تسلیم می‌شوند. و هر فرد موفقی را ببینی داستان‌هایی دارد از اینکه چگونه در تکاپو‌ها و سختی‌ها، برای رسیدن به خواسته‌هایش سمج بود و هیچ‌وقت تسلیم نشد. به قولی، نابرده رنج گنج میسر نمی‌شود.

۳- موفق نمی‌شوی چون متواضع نیستی.

بسیاری از آدم‌ها به چیزهای کوچک دست می‌یابند و دیگر فکر می‌کنند که استاد و همه‌فن‌حریف هستند. و این غرور کاذب باعث می‌شود دیگر تلاشی نکنند و به موفقیت واقعی و چشمگیر نرسند.

۴- موفق نمی‌شوی چون قادر به برقراری ارتباط با دیگران نیستی.

گفته میشه که حدوداً نصف استخدامی‌ها، به واسطه‌ی آشنا استخدام شده‌اند. حتی در بیرون از دنیای کاری، انزوا ممکن است تو را به تباهی بکشاند. داشتن روابط اجتماعی و حتی عاشقانه‌ی خوب، همه‌جوره به موفقیت و خوشبختی تو کمک می‌کند.

۵- موفق نمی‌شوی چون به‌جای اینکه درس بگیری، بحث می‌کنی.

برای موفقیت در هر کاری، باید از نتایج و بازخوردها درس بگیری. بعضی‌ها حاضرند در وضعیت تخمی خود بمانند و با تعصب بحث کنند که حق با آنهاست ولی ضعف‌های خود را نپذیرند. منظورم این نیست که هر کی هر حرفی زد بپذیری ولی باید بازخوردها را بی‌طرفانه بررسی کنی.

۶- موفق نمی‌شوی چون بسیار حواس پرت هستی.

اینستاگرام، تویئتر، یوتیوب، تلگرام، اخبار، مسابقات، قیمت دلار و فلان و بهمان. امروزه باارزش‌ترین داراییْ توجه است؛ توجه را می‌توان به پول یا هرچیزی تبدیل کرد، و بدین دلیل همه می‌خواهند توجه‌ تو را جلب کنند و اگر خویشتن‌دار و منظم نباشی توجهی برای خودت و موفق شدنت باقی نمی‌ماند.

۷- موفق نمی‌شوی چون مسئولیت‌پذیر نیستی.

باید مسئولیت هر اتفاقی که برایت می‌افتد را بی‌قیدوشرط بپذیری، حتی اگر تقصیر تو نباشد. می‌دانم بسیار خوشایندتر است که دیگران را سرزنش کنیم و به حال خودمان گریه کنیم که دنیا در حق ما ظلم کرده. ولی واقعیت این است که به تخم کسی نیست اگر وضعیتت خوب نیست و باید مسئولیت بپذیری تا قدرت کافی برای حل مشکلاتت داشته باشی.

۸- موفق نمی‌شوی چون باور نداری ممکن است.

باورهای‌‌ ما در رفتار و تصمیم‌های‌مان تأثیر بسیاری دارد. اگر به توانایی‌های خود باور نداشته باشی هیچ کاری نخواهی کرد، تلاش نخواهی کرد چون باور نداری که می‌توانی به اهدافت برسی.

۹- موفق نمی‌شوی چون از ناکامی می‌ترسی.

ناخودآگاهانه، بسیاری از آدم‌ها می‌ترسند روی کار یا ایده‌ای وقت و انرژی صرف کنند، چون احتمالِ ناکامی وجود دارد و ناکامی ممکن است هویت و ارزشی که در ذهن‌مان از خود داریم را زیر سوال ببرد.

۱۰- موفق نمی‌شوی چون احساس می‌کنی لیاقت خواسته‌هایت را نداری.

این یکی ریشه‌ای است. در جریان زندگی، ما به باور‌ها و احساساتی درباره خودمان می‌رسیم که بعضی از آنها مخرب است. شاید در کودکی، خانواده و معلم‌هایت تو را خیلی سرزنش و تحقیر کرده‌اند و باعث شده احساس کنی لیاقتِ چیزها و آدم‌های خوب را نداری. اما بیا فرض کنیم، لیاقتشان را داری. آیا حاضری برای رسیدن به‌شان مستمر و از ته دل بجنگی؟

 

منبع: Reasons Why You Fail by Mark Manson 10

مدل‌ها

طریقه‌ی مردان جذاب

مارک منسون | مهدی قلی‌پور

مدل‌ها اولین کتابی است که سعی دارد با یک پروسه‌ی عمیق به روابط عاشقانه و جنسی مردها بهبود بخشد. این کتاب به آموزشِ تکنیک و حقه و بازی‌های روانی نمی‌پردازد بلکه پخته‌ترین و صادقانه‌ترین طریقه‌ی جذب زنان را یاد می‌دهد …

اطلاعات بیشتر

ثبت ديدگاه